Nieuwsbrief april

11 april 2024

 
 

Nieuwsbrief april 2024

Beste leden,

Hierbij valt de verse nieuwsbrief op jullie digitale deurmat. Het is alweer begin april en de voorjaarscompetitie staat op het punt te beginnen. We hebben weer 19 competitieteams, wat een mooi aantal voor onze vereniging!

Een levendige vereniging maken we samen. Doe je ook mee? Lees verder in deze nieuwsbrief hoe.

 

Trots op ons park

17 maart was de startersdag, waarbij ons park er dankzij Accommodatiebeheer weer perfect bij lag. Inmiddels, met de voorjaarscompetitie in zicht, zijn ook baan 1 en 2 weer bespeelbaar. Grote complimenten voor de groep vrijwilligers die dit steeds weer mogelijk maakt.
Complimenten ook voor de schoonmaak en de leden die hebben meegedaan met “Pimp my Park".

Lessen

Na gezondheidsproblemen waardoor MJ zijn werk volledig moest stilleggen, gaat hij de lessen vanaf april weer oppakken. We duimen voor hem (en voor de leden) dat dat gaat lukken qua gezondheid. Ook zal er weer ruimte zijn voor starters lessen en lessen voor de jeugd.

Nieuwe leden

Mede dankzij de startersdag hebben we 8 nieuwe leden mogen inschrijven.
Laten we er met zijn allen voor zorgen dat iedereen de weg leert kennen binnen de club.

Mocht je mensen kennen die overwegen om lid te worden, of als je een goed idee hebt om leden te werven, stuur dan even een mailtje naar [email protected]
Er komen ook weer mogelijkheden voor een 4 maanden zomerlidmaatschap.

 

Aan de starters:
Van harte welkom op onze leuke vereniging en heel veel tennisplezier gewenst!

 

Club kleding

Tijdens de startersdag was ook Jordie Bos van de partij. Hij heeft een kledinglijn voor onze club ontwikkeld, die hij met korting kan aanbieden. Deze kan met -of zonder- clublogo geleverd worden.
In de kantine staat een pop met deze kleding en liggen er flyers met het overzicht van de mogelijkheden. In de winkel van Bespanracket in Lelystad kan de kleding gepast en besteld worden.

Evenementen

Voor de jeugd wordt op dit moment druk nagedacht over een leuke activiteit. Die gaat er zeker komen, en nieuws hierover zal snel gedeeld worden!

Let op!!!
De voorjaarscompetitie moet nog beginnen, en de inschrijving voor de zomeravondcompetitie sluit eind deze week al. Dit zijn 7 woensdagavonden in mei en juni. Wil je meedoen? Stuur dan een mail, met je teamsamenstelling naar [email protected]

15 juni starten de Clubkampioenschappen. Daarover zal later meer gedeeld gaan worden, want op dit moment is er nog geen organiserend comité voor dit toernooi. Vind je het leuk om de Clubkampioenschappen (mede) te organiseren, stuur dan even een berichtje naar [email protected] of spreek iemand van het bestuur even aan.

Binnenkort opent ook de inschrijving voor de Najaarscompetitie. Via Marjolein Dubbeld zal dit worden gecommuniceerd. Houd dit dus in de gaten.

Op 3 en 4 augustus wordt voor de 4e keer het jaarlijkse thuisblijverstoernooi georganiseerd. De uitnodiging om in te schrijven zal begin juni verstuurd worden. Ben je niet op vakantie in dit weekend? Noteer hem vast in je agenda, het is de eerste 3 keer een top-weekend geweest!

Op 26 augustus start dit jaar ons Open Toernooi. Met extra inschrijfmogelijkheden, voor deelnemers vanaf 17 jaar dit keer. Houd voor ons eigen Open Toernooi, maar ook voor andere leuke toernooien, Toernooi.nl alvast in de gaten!

Padel

Op verzoek van de Buitengewone Ledenvergadering heeft de Padelgroep verdere stappen ondernomen. Het akoestisch onderzoek is gedaan, waarbij bleek dat realisatie van padelbanen op de huidige banen 6 en 7 toch een mogelijkheid is. Wel zal er een geluidsscherm geplaatst moeten worden, maar dat geldt ook bij realisatie op baan 1.
Naar aanleiding hiervan is ook bodemonderzoek gedaan op baan 6 en 7 om te beoordelen of het bodempakket bruikbaar is. Dat blijkt zo te zijn en op dit moment wordt door padelbouwers gewerkt aan nieuwe offertes. Ook zijn we al in gesprek met financieel adviseurs om te ontdekken welke subsidiepotjes we kunnen aanspreken.
Volop werk in uitvoering, maar het is een ingewikkeld proces. Wordt vervolgd!

 

Vrijwilligers

Een van de uitkomsten van de Algemene Nood Vergadering van vorig jaar was het aanpassen van het vrijwilligers systeem. Hieraan is invulling gegeven door naast kantinediensten ook voor taken te kunnen kiezen. Na wat opstartproblemen loopt dit nu goed. Wat wel opvalt, is dat er dit jaar erg veel “afkopers” zijn. Dat is natuurlijk altijd een optie, maar mogelijk komen we daardoor soms vrijwilligers tekort. Indien nodig zullen we hulp zoeken in betaalde diensten/ taken. 

Heb je je nog niet aangemeld voor kantinediensten of taken? Vriendelijk verzoek om dit alsnog zo snel mogelijk te doen.

Vrijwilligers zijn sowieso erg belangrijk voor onze vereniging. Daarom ook een oprecht dankjewel voor iedereen die ik in deze nieuwsbrief niet persoonlijk noem.

 

LEES AUB NOG EVEN DE OPROEP ONDERAAN DEZE NIEUWSBRIEF VOOR EEN OVERZICHT VAN VACATURES DIE ER ZIJN VOOR VRIJWILLIGERS. WE DENKEN GRAAG MET IEDEREEN MEE DIE IETS WIL DOEN, MOGELIJK EEN STUKJE VAN EEN TAAK OF EEN TAAK SAMEN MET IEMAND ANDERS.

Sponsoring

Sponsoren zijn van groot belang voor onze club. Dat hebben we nog eens extra gezien in ontbrekende inkomsten toen er een periode niemand dit oppakte. Daarom zijn we super blij dat Pieter Kloetstra dit weer nieuw leven heeft ingeblazen!
Pieter kan alle hulp goed gebruiken. Heb je een netwerk in of om Swifterbant?
Ken je mensen/ bedrijven die wellicht willen sponsoren, of heb je een goed idee om sponsors te werven, stuur dan even een mailtje naar [email protected]

 

Iedereen een heel mooi en sportief tennisjaar gewenst! Succes en vooral heel veel plezier in de competitie, en vergeet niet onze activiteitenkalender te volgen.
Een leuke en levendige vereniging maken we samen. Doe jij ook mee?
Lees hieronder hoe je een bijdrage kan leveren.

 

 

Met sportieve groet,

Namens het bestuur

Jan Budding

 


 

VRIJWILLIGERS

Er zijn nogal wat vacatures voor vrijwilligerstaken.
Zowel bij Accommodatiebeheer, Kantinebeheer, Bestuur als bij Sponsoring.
Op verzoek van de Algemene Ledenvergadering hebben we bij de taken een inschatting van de tijdsbesteding gezet. Ben je minder beschikbaar, dan passen we dat graag in.

Acco
Joop Overvest heeft aangegeven dat hij zijn taken als coördinator van de “Acco groep” wil neerleggen. Dus we zoeken een nieuwe coördinator. Wellicht is het leuk/ gemakkelijker/ beter om deze taak te verdelen onder een aantal geïnteresseerden.
De tijdsbesteding voor deze rol kan in overleg worden bepaald.
Er vallen best veel werkzaamheden onder Accommodatiebeheer en bij deze groep zijn altijd extra handjes welkom. Laat het maar weten als het je leuk lijkt, dan proberen we het in te passen.

Bestuur
Paulien Venema en Chris Klaver hebben zich niet meer beschikbaar gesteld voor een volgende periode in het bestuur en Lucilla Rodenburg gaat dit jaar verhuizen buiten Swifterbant en zal in de loop van dit jaar haar taken als secretaris gaan neerleggen.
We zijn ook heel blij dat Rian Kloetstra zich beschikbaar heeft gesteld als algemeen bestuurslid, maar er zijn dus nog 2 vacatures in het bestuur; algemeen bestuurslid en secretaris.
Als bestuur komen we ongeveer 7x per jaar bij elkaar voor een bestuursvergadering. Daar zit natuurlijk een beetje voorbereiding in en meestal volgen er ook nog wel wat zaken als opvolging van de vergadering. We schatten in dat je als bestuurslid ongeveer 1 uur per 2 weken bezig bent voor de club.

Kantinebeheer
Paulien Venema stopt ook met Kantinebeheer en Stephanie de Boer gaat uit Swifterbant verhuizen, waardoor er nog 2 leden in deze groep overblijven. Om het voor iedereen behapbaar te houden, is het belangrijk om hier nog 2 vrijwilligers aan toe te voegen.
We schatten in dat je als lid van kantinebeheer gemiddeld een half uur per week bezig bent voor de club. (soms weken niet, soms even wat meer i.v.m. evenementen).

Clubkampioenschappen
Bij elke tennisvereniging horen clubkampioenschappen. Die staan bij ons nu op de tocht! Wil je mee organiseren? De loting en indeling verzorgen? Een avond aan de toernooitafel zitten? Hapjes regelen? Contactpersoon zijn? Iets anders doen om de clubkampioenschappen mogelijk te maken? Laat het zo snel mogelijk weten want we hebben onze clubkampioenschappen hard nodig!

Sponsoring
Alle hulp is welkom! Dit kan dus ook met leuke ideeën in plaats van wekelijks/maandelijks activiteiten. Denk mee, deel je netwerk en help ons het financiële plaatje ook in 2024 weer rond te krijgen.

Denk je erover na iets voor de club te gaan doen voor bovenstaande vacatures?
Spreek even iemand van het bestuur aan of stuur een mailtje naar 
voorzitter@atcswifterbant.nl

 

Nieuwscategorieën

Vragen?

logo

E-mail

[email protected]

Telefoon

+31 321 321 620

Adres

Sportweg 4
8255 PX Swifterbant

KVK-nummer

39026886